Studenten en medewerkers FHICT in de race voor Denk Groter Prijs
De jury selecteert de 10 meest kansrijke studenten en medewerkers. Zij worden op vrijdag 24 juni per e-mail op de hoogte gesteld van hun nominatie. Voor de genomineerden is het zaak om zoveel mogelijk promotie voor zichzelf te maken en daarmee digitale stemmen te verzamelen. Op de genomineerden kan gestemd worden van maandag 27 juni 9.00 uur tot en met donderdag 30 juni 17.00 uur. Iedere student en medewerker kan stemmen, eenmaal per pcn.
Kandidaten die in aanmerking kunnen komen voor een nominatie zijn:
Tristan Overhoorn (categorie studenten)
In het laatste jaar van mijn middelbare school (Gymnasium Bernrode) heb ik, ondanks de eindexamens, het vak web programmeren van de deeltijd opleiding ICT in de avonduren gevolgd. Momenteel sta ik hiervoor gemiddeld een 8,3!
In hoeverre is deze aanmelding innovatief en/of opleidingsoverstijgend?
In het drukke eindexamenjaar ben ik bezig met de deeltijdopleiding ICT, waaraan ik aandacht besteed in de avonduren en in het weekend. Terwijl andere scholieren druk zijn met de eindexamens en ''feesten'', combineer ik dit met een deeltijdstudie!
Heeft het project maatschappelijke impact en zo ja welke?
Fontys wordt op mijn school en in mijn omgeving nu gezien als een onderwijsinstelling die enorm veel mogelijkheden biedt. Het feit dat ik bij Fontys een deeltijdstudie kan volgen ondanks dat ik nog op de middelbare school zit, duidt erop dat Fontys kansen creëert en aanbiedt.
Waarom verdient deze aanmelding de Denk Groter Prijs?
Om tijdens het eindexamenjaar het ervoor over te hebben om een deeltijdstudie erbij te doen, duidt erop dat ik pas bij het ''Denk Groter'' principe. Ik pas toe wat ik onder andere bij Fontys leer, want binnenkort begin ik mijn eigen bedrijf wat ook weer past bij het principe van ''Denk Groter''.
Siemie & Koko (categorie studenten)
Siemie & Koko bereiden kinderen tussen de 4-8 jaar voor op een ziekenhuisopname door gebruik te maken van Augmented Reality. Stap voor stap wordt het kind begeleid, zonder dat het ineens alle informatie te zien krijgt. Naast het voorbereiden kan het patiëntje ook spelletjes spelen met het duo. Siemie & Koko; de leukste begeleiders die je helpen beter worden.
In hoeverre is deze aanmelding innovatief en/of opleidingsoverstijgend?
Het is innovatief door gebruik te maken van Augmented Reality in de zorg, waar het nog erg weinig wordt toegepast. Daarnaast is het opleidingsoverstijgend aangezien het team multidisciplinair is (4 verschillende richtingen binnen FHICT), en er is zelfs een samenwerking met het Sint Anna ziekenhuis in Geldrop bewerkstelligd.
Heeft het project maatschappelijke impact en zo ja welke?
Ja, het helpt kinderen bij de voorbereiding op een ziekenhuisopname. Door in spelvorm ook het kind voor te bereiden op bijvoorbeeld de narcose, leert het kind al meer over zijn opname dan bij alleen een informatiefilmpje.
Waarom verdient deze aanmelding de Denk Groter Prijs?
In de zorg wordt veel bezuinigd waardoor het verplegend personeel erg veel werk heeft. Dit gaat vaak ten koste van de begeleiding van een kind. De applicatie is er daarom niet alleen als voorbereiding voor een ziekenhuisopname, het neemt daarnaast werk uit handen van het verplegend personeel door te zorgen voor een goed voorbereid kind. Met minimale inzet, een maximaal resultaat.
Eric Slaats, Mark de Graaf, Gerard Schouten, Joris van den Driek en 80 FHICT studenten (in combinatie met medewerkers en studenten van andere instituten).
Elke student zou een eigen Persoonlijke Digitale studiecoach moeten hebben. Binnen het project worden o.a. prototypes gebouwd, een afstudeeronderzoek gedaan naar metingen van concentratie. Lees hier meer.
Meer informatie over de Denk Groter Prijs kun je hier lezen.