Ouderwets flipperen maar met nieuwe technologie
"Het sleutelen aan een flipperkast sluit goed aan bij de leerdoelen in deze studiefase van de studenten", zegt ICT en Technology-docent Dingemans. "Het centrale thema van dit project is user experience: hoe kun je technologie aangepassen en verbeteren voor de gebruiker met reallife projecten? Dat kan op verschillende vlakken, bijvoorbeeld door het verzamelen en analyseren van data."
Dingemans snapt wel waarom deze ICT-studenten kozen voor een project rondom een flipperkast. "De flipperkast staat bij ons in het gebouw. Studenten kunnen daar op spelen als ze even willen ontspannen. Voor die zeven studenten is het extra leuk dat hun werk zichtbaar blijft, ook voor andere studenten.
Daarnaast is het ook een project waar de andere profielen binnen ICT mooi op kunnen aansluiten. Deze zeven studenten volgen het profiel ICT & Technology, maar ICT-studenten met het profiel Software Engineering unnen ook goed aanhaken bij dit project."
Het zevental mag zijn bevindingen op nog een andere plek presenteren, buiten school, namelijk tijdens de Dutch Pinball Open. Voor de ICT-studenten een leuk extraatje, want als ze ergens geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van de flipperkast, dan is het daar wel....
Terugblik Dutch Pinball Open Expo
Honderden flipperkasten stonden op 11 en 12 november in het Evoluon in Eindhoven. En studenten van ICT & Technology uit Tilburg waren daarbij. Ze kregen de kans om de tussentijdse resultaten van het project, om de user experience te verbeteren voor pinball spelers, te presenteren. Er was veel aanloop en de bezoekers vonden het leuk om te zien dat de oldschool flipperkast gebruikt wordt in het onderwijs! Nog tot het einde van het semester werken de studenten verder aan het project. Bekijk hier het filmverslag van de dag.
Bron:https://bron.fontys.nl/ouderwets-flipperen-maar-met-nieuwe-technologie