PR DeStem

Fontys ICT

Geslaagde PR-stunt PR DeStem mede mogelijk gemaakt door talent van FHICT student Jonique

Op 12 januari 2016 is op tien grote stations in Nederland de eerste en enige editie van de gratis krant PR DeStem verspreid, met een oplage van 20.000 stuks. Dit was een PR-stunt van studenten van de minor PR & Mediarelaties aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN).

"Samen heb ik met mijn collega's de afgelopen weken gewerkt aan een PR stunt van de minor PR & Mediarelaties. Wij hebben een gratis advertentievrije krant gemaakt "PR De Stem" die we vanmorgen hebben bezorgd door heel Nederland om zoveel mogelijk aandacht te genereren. Ons doel was om met de krant zoveel mogelijk media-aandacht te krijgen voor deze minor."

Dit is ook deels gelukt. Via twitter (#prdestem), facebook (prdestem) en Instagram (prdestem) zijn verschillende berichten en reacties geplaatst. Het grootste artikel staat in De Gelderlander: http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem-e-o/arnhem/gratis-krant-pr-destem-is-stunt-nijmeegse-studenten-1.5622873.

"Het doel van deze opdracht was nieuws creƫren waarmee we aandacht zouden krijgen, zowel bij de media als bij het grote publiek. Dit is ten dele gelukt. Mensen hebben zich aangemeld om nieuwsmaker te worden. Daarnaast hebben verschillende media contact gezocht en meer informatie opgevraagd. PR DeStem is een stunt, maar onze visie op nieuws maken niet. Het bedenken en uitvoeren van de krant is een stunt, maar onze visie op nieuws maken blijft overeind. Wij geloven in de Nederlandse nieuwsconsument als nieuwsmaker. De nieuwsconsument van nu is veranderd ten opzichte van 20 jaar geleden, laat staan 40 jaar geleden. Het publiek laten meedenken en doen past bij deze tijd. Hoe dit precies uit te voeren, is iets waar de journalistieke wereld over na zou kunnen denken."

Meer info: http://www.prdestem.nl

Tags: Education