1e-jaars studenten presenteren hun producten tijdens het p1-event Fontys Hogeschool ICT
Game Design vs Security
In de eerste weken van de opleiding vormen studenten een proftaakgroep bestaande uit 6 personen. Dit kan gezien worden als een bedrijf dat een innovatief product ontwikkelt. De thema’s daarbij zijn Game Design of Security. Om het product als groep te ontwikkelen is er kennis nodig van de vier profielen Business, Media Design, Software Engineering en Technology.
De middag voor het P1-event kregen de studenten een eindbeoordeling van hun vakdocenten. ’s Avonds mochten ook familieleden van de studenten een kijkje komen nemen naar alle mooie, leuke, grappige en creatieve producten. Maar het bleef niet alleen bij kijken. Zo kreeg iedere bezoeker een unieke stemcode. Met deze code kon men een stem uitbrengen aan de drie favorieten. Per thema werd uiteindelijk de “Publieksprijs” uitgereikt aan de groep met de meeste stemmen.
Winaars P1 event 2016
Locatie Eindhoven
Winnaars Security: “Brandla” (Vincent Denneman, Luc van Donk, Mathijs Frenken, Jelle van der Grinten, Stan Murray, Roel de Vries). Deze brandweerauto kan zelf de meest ideale route vinden naar een brand. Ideaal voor het buitengebied waar de “normale” brandweer tegenwoordig niet meer op tijd kan komen. Daarnaast won ook de “Beveiligde kinderwagen voor kinderen” (Stefan Janssen, Bart Pouwels, Thomas van Schijndel, Tom Somhorst, Jelle Wiebrands, Igor Willigers). De rem gaat er automatisch op en ook de zonnekap wordt op tijd opgetrokken.
Winnaars Game Design: “PANG” (Muhammed Bingöl, Daan van de Laar, Tom Valkenburg, Luuk Hendriks, Joris Eijmberts, Benson Liang). Zij ontwierpen een tafeltennistafel waarbij werd gespeeld tegen een robot. In deze categorie won ook “Handje erbij” (Stijn Baltessen, Sander van Coolwijk, Maxim Doolaard, Stan Gloudemans, Axel van Someren, Nino Verheijen) Dit is een reactiespel waarbij een trage reactie letterlijk een tik op de vingers op levert.
Locatie Tilburg
Winnaar Security: “VA-bot (Visual Assistance Robot)” (Özge, Jelte, Umut, Jelle, Carl, Geert, Mike). Met dit apparaat kunnen verpleegsters en patiënten beter met elkaar communiceren. De patiënt kan, in plaats van met een knop de verpleegster oproepen, met handgebaren aangeven wat de vraag is. De verpleegster kan hier dan direct op inspelen. Zo wordt er tijd bespaart en hoeft de patiënt minder lang te wachten.
Winnaar Game Design: “Re-Discover Retro” (Bart, Dylan, Mathijs, Dennis, Ismaïl, Cindy). Deze studenten hebben dé game van vroeger, Pong, een fysiek aspect gegeven. De spelers hebben namelijk handmatig controle over de balkjes! Een simpel idee, dat goed uitgewerkt is. Daardoor kan de speler het spel opnieuw herontdekken.
Winnaars: van harte gefeliciteerd!